Sunday, March 15, 2009

pasar pagi labuan

1. hari ni hari ahad, maka kenalah pergi pasar pagi2. so aku pun ambil beberapa keping gambar, suasana di pasar. di sini ikan2,dan hidupan laut memangla segar2 belaka. sebab semuanya fresh dari laut. pagi2 nelayan akan membawa hasil tangkapan dan terus dijual di pasar pagi. so semenjak aku tinggal di pulau, aku pun menjadi pemakan ikan dan hidupan laut yang setia. tak mainlah frozen fish..

2. kambing dan lembu sukar didapati. kat sini ada ayam dan kerbau sahaja. aku memang tak minat 2 binatang ni, maka aku pun menjadi pemakan hidupan laut sahaja. disebabkan banyak ikan, udang, ketam...terpaksalah aku cari resipi macam mana nak masak.

3. sayur2an dan buah2an semua dibawa dari kk, so sayur yang popular ialah sayur kangkung, paku pakis, dan sayur hutan. kalau nak makan brokoli, asparagus...kena p hotel. setakat sayur pucuk paku, kayu manis, pucuk labu...adalah kat sini...buah lagi la...yang popular di sini ialah, pisang, betik, tembikai merah.kuning,atau susu. limau,apple,plum,anggur...mahal jugak bah! buah tempatan pun mahal juga..so pandai2 la...mangga setumpuk@selonggok 3 biji costnya rm10. orang kaya jer makan buah kat labuan ni






2 comments:

Chekgu BaniHassim said...

kejam siot dorg nih...
abis shark tu kene bunuh...

bjorx said...

ler...nak bagi nko makan, sape yang kejam sebenarnya?