Wednesday, May 6, 2009

24 hours to go

1. cuti semester sudah berakhir. masa bersantai sudah tamat.

2. minggu depan waktu untuk bekerja. semester baru. students baru. harap2 ada muka baru yang muncul.meriah sikit hidup. perkara baru perlu diterokai. cerita baru untuk semester baru.

3. masa juga berlalu begitu pantas. masuk pertengahan tahun sudah 2009. ini bermakna 2009 akan berlalu. renung2kan...adakah matlamat hidup anda telah tercapai untuk tahun ini? setengah tahun pertama 2009.

4. banyak perkara telah berlaku di dalam kehidupan kita. jadikan pengajaran dan peringatan untuk masa hadapan. perkara yang perlu dibaiki, kita baiki. jangan dipekakkan telinga atau dibutakan mata. perubahan perlu dilakukan dan pasti akan berlaku. suka atau tidak. ini adalah salah satu proses yang berlaku di dalam kehidupan manusia.

5. bagi sesiapa yang bergelar ibu, selamat menyambut hari ibu. walaupun banyak pengorbanan dibuat bagi insan yang bergelar ibu, sampai satu ketika ibu perlu melepaskan anak menjalani kehidupan dengan acuannya sendiri. maka sesiapa yang bergelar anak di luar sana, keluarlah dari kepompong dan binalah kehidupan anda.
hidup ini singkat. jangan disia2kan.

2 comments:

chekgu Bani Hassim said...

selamat jadi bakal ibu..huhu
bile?? tatau...huhu

Linda said...

hmmm...